Saturday, May 03, 2008

Gem


Jem
Jem is excitement
Ohhh Jem
Jem is adventure
Ohhh
Glamour and glitter, fashion and fame,
Jem
Jem is truly outrageous
Truly truly truly outrageous
Whooo Jem
Jem, the music's contagious, outrageous
Jem is my name, no one else is the same
Jem is my name


HAHAHA I know, a different Jem, Gem, but when I first saw this restaurant what my cousin recommended, Jem and the holograms came to mind.


Gem serves Indian, but I'm not sure if it's northern or southern. How to differentiate? Gem is located a few shops away from the KL Sentral monorail station.


Anyway, I tasted the most unique drink here. The Neer Muro, (RM4) a delicate butter milk flavored with ginger, coriander and curry leaves. The drink was sourish, fragrant and spicy. Really weird blend of smell and taste which I could not accept. But the more I drink it, the more I like it. But still, I don't think this drink is for those who are not born with adventurous taste buds.

Go for the flavored lassi (RM6.50) instead. My cousin ordered the rose water flavor out of the mango, pineapple and banana. That tasted really refreshing.


Papadam...


... and the green dipping sauce that came with it. I was too busy gossiping ;p and getting updates from my cousin that I forgot to ask what it was. I have no idea what the green stuff was. Wasn't spicy.


The garlic naan (RM3.90) was alright.


The beriani rice. I always thought they should call this nasi berwarna-warni (colorful rice) because of the color.


Mutton rogan josh (RM13.90), curried lamb meat prepared with aromatic spices flavored with rogan-kashmiri style. The spices on this was really heavy. There was a really strong clove aroma to this. ..maybe way too much clove for my liking. I couldn't stand the smell after a while.


Chicken dahiwala (RM13.90), morsels of boneless chicken marinated in yogurt (curd) and cooked with ground spice, rich and thick gravy. I preferred this to the mutton. Spicy, which can be toned down my mixing more yogurt in the sauce.


Yogurt is actually nice by itself.


Spinach with chunks of cheese (RM7). This was my favorite. Looks all smashed, which that was how it was, like baby food. But this is really good stuff.

Overall dinner was really filling. We over ordered and couldn't finish everything on the table.

RSS me at : http://feeds.feedburner.com/eatfirstthinklater
Email me at eatfirstthinklater@gmail.com or
Drop me a message here =)

17 pieces of worms:

Kenny Mah

Gosh, it's horrifying... to remember how starved for cartoons I was in the 80's that I actually watch JEM and remember it too! :P

I like the one good girl in the bad girl band... what was her name again? I think she had BLUE hair... :P

Ethan

The green stuff is usually a mint sauce...

Do you think its possible to make the Neer Muro at home? :D

mº¿ºsh, brecht & nora

Food looks so delicious and mouth watering, i almost could smell all that spice! The green sauce i think is usually mint dip, very refreshing taste, looks like u had NORTH indian food. South indian more spicy than their northern neighbours and they hv alot of fish dishes if i am not wrong. I truly miss south indian dishes, there is NONE here, we get zillion of north indian restaurants.

"Joe" who is constantly craving

haha i pass by this place everyday after work..just outside the carpark..looks like a gem now! BUT no butter chicken???

Timothy Low

Jem, Gem. Hahaha .. whatever la. You are pretty good at this stuff huh. Anyway, gotta try this place too. Thanks !

Imbi & Itchy

so tempted to just grab some spinach, mashed it up and pour in some cheese melt to have a taste of what you've just reviewed. looked sooo good :-)

jason

The pricing was quite reasonable leh despite it's at KL Sentral.

daphne

lassi will be lovely now. Always a good meal when it is to catch up with others. =)

Jun

hmm.. the drink really is interesting.. but dunno la, north indian cuisine always fills me up pretty quickly cos it's so rich. plus, most of the indian restaurants in aus serve nth indian food, so when i go home, i dun feel like nth indian curries anymore @_@

Nic (KHKL)

i think the green stuff is yoghurt+mint...lurve it!

luckily thundercat's after jem..so, no need to fight over which channel to watch with the cousins...haha!

aiyer, why was i taken out from your links ar...hehehe...

wmw

Hey, Jem and The Holograms was my fave cartoon back then. What was Jem's boyfriend's name? I forgot...

Tummythoz

I followed Jem too. *swirl around trying to change into girls band superpower sexy bodysuit*

Failed. So still here.

Oi, that gluttony picture of you don't do your looks any justice at all!

teckiee

kenny: misfits girl ah? I cant remember already.

ethan: errr i think possible. water down yogurt then mix those spices in?

mush: hmm the mint sauce didnt really taste minty tho.

joe: my colleague told me there are cheaper nicer place to makan ... you should go try others before Gem

Tim: hahahaha i'm a cartoon fellar la ;p

imbi&itchy: try mixing in blue cheese when the spinach is still warm.. i think that will be da bomb!

jason: hmm i think can get cheap else where. my friend said quite pricey woor.

daphne: hehe yeah

jun: rich with spices...ok for me. i cant really take a lot of lemak but none used in these dishes

nic: aiyak, sorry pakcik. I readding them... ter miss you out. You watch voltron or not?

wmw:hahha i also cannot remember. blond fellar rite

tummythoz: HAHAHAHAHA we all need the hologram

Simon Seow

You forgot, the interlude;

We are the Misfits
...............
...............

Sorry forgot the lyrics.

Whooo Jem
Jem, the music's contagious, outrageous
Jem is my name, no one else is the same
Jem is my name

Used to be my favourite past time. LOL.

This is the one in Uptown? This is my ex-boss favourite Indian restaurant. Been here about 3 times.

Nic (KHKL)

no prob... :)

voltron! yupe, yupe! i have 3 detachable rubbery voltron toys! but i've used some of the parts as an erasure when i started schooling..hehe..remember silverhawks? and M.A.S.K.?

Simon Seow

Uncle Nic, you and me comes from the same age is it? That's all my favourite cartoons.

teckiee

simon, nic: i think both of you sama sama age...

  © Template by Emporium Digital 2008

TOP